BusEnCamper.nl

Het forum voor Busjes en Campers, Techniek, Algemeen, Verhalen etc.

Het is nu ma dec 16 2019 11:12

Bram Jansen

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je vehikel kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Stel hier GEEN technische vragen e.d., daar hebben wij een heel forum voor

Bram Jansen

Berichtdoor Bram Jansen » za dec 21 2013 5:53

Dag Bus en Camper rijders.

Ik zit al wat langer op andere forums en wilde mij ook hier even aanmelden.

Van oorsprong Amsterdammer, Inmiddels meer verleden dan toekomst, dus in het najaar van het leven, getrouwd en wonend in France :o

In 2001 heb ik met mijn bedrijfsbus, de MB208, die ik in 1996 had gekocht, mijn hele hebben en houden,
verhuisd naar Frankrijk.
De 208 heeft wat afgesjort voor mij in de jaren dat ik veel heen en weer reed van Amersfoort naar de Bourgogne.
Met volle bus, volle aanhangers en imperiaal vol geladen reed ik elke vrijdagmiddag na mij werk weer die richting op.
Bijna alles wat hier staat is met de 208 hier gekomen, en geloof mij, het is veel want ook hier in France startte ik weer een bedrijf. Ik leek wel gek. :?

Inmiddels hier in France her en der veel verbouwingen gedaan en de 208 wordt ook hier weer voor allerhande bouwwerkzaamheden gebruikt. Er staat thans 5 ton op de teller, en het motortje loopt als een naaimachientje.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat hij wel aan trekkracht heeft ingeleverd, zijn echte power is hij kwijt, maar ik kom nog wel thuis met 2 ton zand in de aanhanger. :lol: moet ik wel een route nemen waar we niet teveel moeten klimmen.
Ongeveer 7 jaar geleden heeft hij hier in France een nieuwe distributie ketting gekregen en nu rijd ik de Benz alleen nog maar voor af en toe eens een klussie hier of daar en het halen van wat grotere materialen zoals zakken cement.

Als hobby houd ik Papegaaien en Kaketoes en Imker volop. Maak dus zelf de volières en heb een aantal jaren terug een kweekruimte voor mijn vogels gebouwd. Maak alles voor de Imkerij zoals bijenkasten en als er RVS gereedschap nodig is voor de Imkerij dan maak ik dat. Aan de Benzen sleutelen doe ik ook als hobby, want dat kun je in dit land niet laten doen, en ik vind dat ook een aardige bezigheid.

Zo, hoewel we hier op een niet zo'n druk bezocht forum zitten, hoop ik hier toch iets op te steken en/of bij te kunnen dragen.

Hoop dat jullie een beetje inzicht hebben van Lex, alias: Bram Jansen.

Vriendelijke groet,
Lex
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder

Merk/type bus/camper: nvt
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
Brandstof: N.n.b.
Andere wagens / opmerkingen: E300 TTD
190E 2.6

Re: Bram Jansen

Berichtdoor Sterretje1968 » ma dec 23 2013 12:53

Hoi Lex,

Welkom op dit forum.
Wens je veel schrijf- en leesplezier.

Heb je ook een afbeelding van de 208D?
Sterretje1968
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam: Rene
Merk/type bus/camper: ---

Berichtdoor Bram Jansen » ma dec 23 2013 11:46

Jazeker Rene,
Ik moest er ééntje maken want het is niet veel bijzonders meer :lol:
Bijlagen
Bussiekomtzo.jpg
Bussiekomtzo.jpg (67.96 KiB) 4442 keer bekeken
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder

190E 2.6

Berichtdoor Bram Jansen » za jul 05 2014 11:21

De 208 is verkocht. Jammer, het was een hele fijne bus en we hebben er jaren lang plezier van gehad.
Het grote werk hoeft niet meer, dus de bus heeft plaats gemaakt voor een E300Transport Turbodiesel.

Lex
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder

190E 2.6

Keer terug naar Even voorstellen