Even kampeerauto selecteren en de rest van de gegevens, dan kom je per jaar ongeveer op een bedrag uit wat je normaalgesproken per kwartaal zou moeten betalen met hetzelfde gewicht. Als je de LPG installatie er uit haalt en hij is ouder dan 26 jaar, betaal je max 120,= per jaar, als alle plannen door de eerste (?) kamer komen, maar mag je, als je daar gebruik van maakt, in de wintermaanden niet rijden.
Als je denkt dat je duur uit bent, het kan altijd erger. Op een ander forum zitten een paar leden die een omgebouwde touringcar hebben als camper, iets wat mij ook wel leek. Daarom maar eens even info ingewonnen bij de belastingdienst over de regeling van zo`n ding. Omdat het via de zoekpagina van de belasting niet zichtbaar is en te berekenen , maar eens even gebeld. Zodra een auto als camper te boek staat, valt deze onder een personenauto, in dit geval een hele grote en zware, 14 ton. Omdat het een camper is betaal je maar een kwartaaltarief, wat dan neerkomt op slechts 1108,= per kwataal. tot hij 40 jaar oud is.
VrijstellingOldtimer gaat intensief samenwerken met prof. mr. Tom Barkhuysen van het gerenomeerde advocatenkantoor Stibbe. Hij zal ons gaan helpen met de juridische paragraaf in ons dossier voor politiek Den Haag.
In het interview stelt onze advocaat zich voor en gaat hij in op een aantal van uw en onze vragen: Is het huidige 40-jaar compromis al definitief? Zijn er juridische bezwaren om de vrijstelling af te schaffen? Wat is de rol van Eerste Kamer in deze kwestie? Bestaat het risico dat onze actie de uitkomst nog slechter maakt? Wat zijn belangrijke argumenten tegen het opheffen van de vrijstelling?